להזמנת מאמרים

מה האנשים שאתם כותבים להם הכי צריכים?

הלם: כותבי תוכן לא מומחים לכלום

אתם יושבים סביב השולחן בפגישת תכנון האסטרטגיה השיווקית של החברה שלכם. אחת המטרות היא להכין תוכנית תוכן שיווקי לחודשים הקרובים. הדיון הולך סבבה לגמרי, ואז מישהו שואל: "טוב, כמה זמן זה הולך לקחת?"

מנהל תוכן (מושך בכתפיו): תלוי.

מנהל השיווק: ברור, אבל יש לך הערכה? שעות? חודשים?

מנהל תוכן: כן, כמעט בטוח שנצליח.

מנהל השיווק: כמעט?

ביג בוס: רגע, כמה זמן כבר לוקח להכניס כמה פוסטים לעמוד העסקי, לכתוב כתבת תדמית, או, אתה יודע מה, כמה זמן לוקח לכתוב מאמר אחד?

מנהל תוכן: התכוונתי שזה יכול לקחת יותר זמן.

ביג בוס: מה?!

מנהל תוכן: דופק את הראש על השולחן.

אפשר לכתוב תוכן מעולה בלי לדפוק את הראש על השולחן, או בקיר

זאת אחת השאלות שגורמות לכל כותב תוכן לדפוק את השולחן בראש, סליחה, את הראש על השולחן. לא משנה אם כתבתם כבר כמה רבי מכר, או שאתם מנהלי תוכן שעפים על עצמם, או אפילו הבעלים של חברה או סוכנות קידום אתרים, אם יש לכם תכנית אסטרטגית לשיווק תוכן, כמעט בטוח שאתם מכירים את הדיון הזה.

אז למה כל כך קשה לענות על שאלה כל כך פשוטה?

קודם כל, כי קשה להבין כמה זמן לוקח לכתוב תוכן טוב. מה שטוב בעיניכם, יכול להיות גרוע בעיני מנהל השיווק שלכם. כן. יש איזו רמה בסיסית שנדרשת להתקיים בתוכן טוב, אבל אני מבטיחה לכם שבצוות שלכם יהיו ויכוחים מרים על מה שנחשב למספיק טוב. תיכף נדבר על זה עוד.

שנית, כתיבת תוכן מגיעה עם כיף מטורף, אומרת את זה מתוך המקום הבריא של לעוף על עצמי, הוא שברוב המקרים מותר לכם להיות קצת מעורפלים לגבי מסגרת הזמן. אני אוהבת לחשוב על העבודה הזאת כמסתורית קצת בהקשר הזה.

שלישית, והכי חשוב, כשזה מגיע לתוכן שיווקי, אנחנו לא מדברים ממש רק על כתיבה.

אלא מה, לכל השלבים האלה יש רק הגדרה אחת: "כתיבה"

אז כשמישהו שהתפקיד שלו הוא נניח לתקצב משימות, ולא לכתוב, לא מצליח להבין למה שייקח לכם שעתיים לכתוב מאמר אחד (הגזמתי?) מה שאתם מקבלים זה בלבול ומבוכה. ואני מתנסחת בעדינות, כן?

חבל שקשה לכם להגיד פשוט ובצורה הכי ברורה והכי בקול רם שיש: כל תוכן מתחיל עם מחקר מילות מפתח

ואין איך להתחמק מהשלב המעצבן הזה, שצריך להיכלל בכל שלב של הכתיבה, כדי שהתוכן שלכם יהיה באמת, באמת מוצלח. לפני שאתם מתחילים כל סוג של כתיבת תוכן, יש לכם כמה שאלות על הראש, שכדאי שיהיו להן תשובות:

  • למי אתם כותבים?
  • מה האנשים שאתם כותבים להם הכי צריכים?
  • האם, בסוף המאמר, הייתם משתכנעים לקנות את מה ששיווקתם?

אם אתם עובדים לפי תבנית מסודרת של כתיבת תוכן, יש לכם כבר תשובות "בילט אין" לשלושת השאלות האלה. אבל חשוב שבכל פעם מחדש תבדקו את התבנית בהתאם לשאלות הספציפיות שעליהן המאמר שלכם צריך לענות, כדי לקבוע אם התוכן, על מילות המפתח שלו, בכלל רלוונטיות מבחינת הקונים שלכם.

הנה נתון שמפתיע את העולם חוץ מכותבי תוכן: אנחנו לא מומחים לשום דבר

מרוב שאנחנו כותבים כל היום על אלף ומיליון נושאים שלא קשורים אל העולם שלנו בשום צורה, אנחנו בקושי זוכרים בסוף היום איך קוראים לנו או למה התיישבנו מול המחשב. מה שאנחנו כן יודעים לעשות, ובגדול, זה לכתוב. ולנפח את השכל, אבל אנחנו קוראים לזה יצירה. לא משנה.

הנקודה היא שכשמתחילים לכתוב על משהו מנקודת מבט של לוח חלק, יש את השלב הזה שאין איך להתחמק ממנו, שקוראים לו מחקר, שעוזר לכתוב טוב, או לפחות סביר, על הנושא שלשמו התכנסתם מול המחשב.

יכול להיות שתצטרכו לחפש נתונים סטטיסטיים, להצליב מידע עם מקורות אמינים אחרים, או אפילו רק לקרוא קצת על הנושא, כדי שיהיה לכם מושג על מה אתם הולכים לדבר, ואיך אתם הולכים לכתוב את זה שונה. כלומר, טוב יותר. או!

"אני כותבת מהבטן, ומהלב, ומהראש"

אישה אחת, לא חשוב מאיזו קבוצה, עפה על עצמה בהגיגים כשמישהו שאל איך עושים מחקרים לכתיבה. היא ענתה שהיא כותבת "מהבטן, ומהראש, ומהלב", וחושבת איך ומה לכתוב כשהיא "יוצאת בערב לטיול עם הכלב". האמת, התרשמתי. בלי צחוק. אפילו קינאתי.

התחלתי לצאת עם האץ' לטיולים מטורפים כל הערב וכל הבוקר וכל הצהריים, רק כדי שייכנסו לי ללב ולראש כמה רעיונות על איך לספק את הזמנת הכתיבה שקיבלתי, 1,200 מילים, על קורס פייתון למפתחים מתחילים ומתקדמים.

כלומר, עד כמה היא חושבת שאנחנו מטומטמים? כל כותב תוכן מתחיל יודע שבלי אלוהי הגוגל, כפרה עליו, אף אחד מאיתנו לא היה מתפרנס היום. זה עד כדי כך פשוט.

יש גם מוסר השכל

אף אחד לא יושב לכתוב אלף מילים של תוכן שיווקי בלי להתכונן קצת מראש, ומה לעשות שהכנה לוקחת זמן. אז אלא אם כן יש לכם מכונת זמן, מנהל השיווק שלכם צריך להבין את הנקודה הקטנה, אבל הכול כך ברורה הזאת, ולתקצב את התוכנית שלו בהתאם.

בהצלחה. המון בהצלחה.

עוד קצת על תוכן והנאות אחרות בחיים:
איך לשפר את יכולות הכתיבה, אבל באמת?

הטוב, הרע והמכוער בסדנאות כתיבה

אהבתם? שתפו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin