להזמנת מאמרים

כותרות משעממות לא נותנות לאנשים שום סיבה להמשיך לקרוא

מה ההבדל בין כתיבה שיווקית לקופירייטינג?

כתיבה שיווקית היא כתיבת תוכן שנותן ערך לקורא, עם שיתוף בכלי תקשורת מובילים, או ברשתות החברתיות, כדי למשוך לקוחות פוטנציאליים, ולהפוך אותם ללקוחות שחוזרים וקונים. או משהו כזה.

קופירייטינג הוא קריאה שמובילה את הגולש לנקוט בפעולה ספציפית. לפעמים הטקסט מכוון אנשים לקנות מוצר או שירות, ולפעמים הניסוח המיוחד מושך אנשים להירשם כמנויים לרשימת התפוצה שלכם, או להתקשר אליכם כדי לקבל עוד מידע, שזאת המטרה הסופית והיחידה שלשמה ישבתם וכתבתם את הטקסטים שלכם.

כאילו שני עולמות נפרדים, אבל לא ממש

כתיבה שיווקית היא כתיבת תכנים לאתרי אינטרנט, פודקאסדטים, מאמרים מעניינים, סיפורים וחדשות על עסקים, ואפילו דואר אלקטרוני.

שני יצורים שונים, נכון?

אז זהו, שלא, אם אתם עושים את זה נכון.

כתיבה שיווקית בלי קופירייטינג היא בזבוז של תוכן טוב

אפשר, למשל, לראות אתרי אינטרנט עם תוכן טוב ואיכותי, אבל שאין בהם תנועה.

אם אתם כותבים מאמרים מעולים שאנשים אוהבים לקרוא, אבל אין לכם באתר את התנועה שאתם רוצים, יכול להיות שהבעיה היא שאתם לא מקפידים על קופירייטינג יעיל. למשל:

יכול להיות שהכותרות שלכם משעממות. כותרות משעממות לא נותנות לאנשים שום סיבה להמשיך לקרוא.

יכול להיות שהכותרות שלכם חמודות או מתוחכמות מדי. במקרה הזה, אתם פשוט עסוקים בלהראות לעולם כמה אתם חכמים, בלי להתייחס אל הקוראים. אם הכותרות שלכם משעממות או חכמות מדי, כדאי שתלמדו איך לכתוב כותרות ממגנטות.

לא חשבתם עד הסוף איך התוכן שלכם יכול לעזור לקוראים. בדיוק כמו שכל מוצר שאתם קונים צריך להציע לכם איזה ערך, כך גם התוכן שלכם צריך להיות רלוונטי לקוראים, או שהם לא יחזרו.

התוכן שלכם לא מתקרב אל הקוראים ובטח שלא רוכש את אמונם. יכול להיות שכתבתם טקסט חצוף, נועז או סופר שנון, וקיבלתם ים של תשומת לב. אבל תשומת לב מקוונת לא מתורגמת ללקוחות משלמים, נכון?

קופירייטינג הוא אמנות השכנוע

עד סוף הקריאה, הגולשים צריכים להשתכנע לנקוט בפעולה מסוימת, וזה יקרה אם תעשו את זה טוב.

שימוש לא מוגזם בטכניקות קופירייטינג באתר שלכם יוביל את הקוראים להתעניין בכם, להצטרף לרשימת הדיוור שלכם, ולשתף את המאמרים המעולים שלכם עם קוראים אחרים, ולפני שתשימו לב, יש לכם קהל גדול ונאמן.

למה אתם חושבים שאנשים אוהבים להתרברב במאמרים שקראו, נניח, בניו-יורקר?

כי זה ממתג אותם כאנשים מתוחכמים כאלה, שלא רק שהם קוראים באנגלית, הם קוראים מאמרים מסובכים ורציניים במגזינים בינלאומיים נחשבים! אפילו אם הם גרים בפתח תקווה ויוצאים בטרנינג עם כתמי קפה לסיבוב עם הכלב.

כשהם נכנסים לפייסבוק או לטוויטר, ומספרים שהם קראו כתבה מעניינת, הם לא כותבים: "קראתי משהו מעניין". לא. דחוף להם שתדעו שזה היה בניו-יורקר, ושהם לא מפשוטי העם שקוראים 'הארץ' או 'ישראל היום' בשביל התשחצים.

אבל הנקודה שחשוב שתבינו היא שאין שום מגזין, כתב עת, עיתון או פורטל מטורף, שבנה את השם שלו עם תוכן רדוד. אם זה כתוב מעניין, משכנע, קריא וזורם, יש קהל שירצה לקרוא, לשתף, ולקנות. וכן. זה עד כדי כך פשוט.

אם התחברתם למאמר, כדאי שתקראו גם על:

הפסיכולוגיה של הרשתות החברתיות

כותבי תוכן לא מומחים לכלום

 

אהבתם? שתפו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin