להזמנת מאמרים

הקו הדק שמפריד בין טוב לרע, כשזה מגיע לכתיבה, הוא קריטי, במיוחד כשמדברים במונחים של השפעה

4 כללים לכתיבת מאמרים שגורמים לאלוהי הגוגל להתייחס אליכם

כדי לכתוב מאמרים טובים, אתם צריכים שיהיו לכם שני מרכיבים: תוכן מעולה וטכניקה מצוינת. כי כשאתם כותבים לאינטרנט, אתם מתחרים עם טונות של אנשים שיודעים לעשות המון רעש. היום, בעידן המידע, כל אחד יכול לכתוב משהו, לפרסם אותו ולקרוא לו מאמר איכותי.

ההגדרה של מאמרים הפכה היום לקו מטושטש מאוד, אבל הקו הדק שמפריד בין טוב לרע, כשזה מגיע לכתיבה, הוא קריטי, במיוחד כשמדברים במונחים של השפעה.

תוכן מעולה זה משהו שממש קל ליצור, וחבל שרוב האנשים לא מבינים את זה, כי לכל אחד יש משהו מעניין להגיד, כמעט על כל נושא.

מה שגורם לאלוהי הגוגל להתייחס אליכם

טכניקה מצוינת היא מרכיב שיותר קשה להכניס לכתיבה, כי אנחנו מדברים על הניואנסים הקטנים שיש בטקסט, שהופכים אותו למצוין, והצלחה או נפילה בטכניקה יכולה להוביל מאמר למקומות גבוהים בגוגל, או להוביל את הגוגל להתעלם לגמרי מהתוכן.

מאמר חלש לא מחזיק מעמד, אבל מאמר חזק יכול לשנות דעה, להוביל עוקבים לרצות לקרוא עוד, יש לו משקל והוא מעורר כבוד. בעולם הכתיבה, אנחנו קוראים לזה תוכן בעל ערך. כי הוא נותן ערך כלשהו לקוראים.

אז הנה כמה כללים שעוזרים לי לכתוב מאמרים מעולים:

1. אתם כותבים מאמרים כמו שאתם עושים כל עסק אחר

שתי פסקאות פתיחה טובות, למשל, גורמות לקורא לרצות להמשיך לקרוא, כי הוא מרגיש שיש כאן תוכן שווה קריאה, כלומר, שווה את הזמן שלו.

הפתיחה צריכה להיות מרתקת, קצרה וממוקדת. צריכים להיות בה לפחות ארבעה משפטים מובילים שהקורא יכול להזדהות איתם ולהרגיש שהתוכן הזה הולך לפתור לו כמה בעיות בחיים. ככל שתכתבו את פסקת הפתיחה טוב יותר, כך תפחיתו את הסיכויים שהקוראים ירפרפו על התוכן ויגללו אותו כדי לראות אם אתם מחדשים לו משהו.

אפרופו חידוש, כתיבת מאמרים היא כמו כל עסקה אחרת: אתם נותנים משהו, ובתמורה אתם מבקשים משהו. אתם נותנים איזה שהוא פתרון או מידע חשוב שהקורא צריך ומחפש, ובתמורה הוא נותן לכם את הזמן שלו. וזה המון, כי בהמשך, הזמן של הקורא יכול להיות מתורגם לרכישת המוצרים או השירותים שלכם.

2. כל מה שיש לכם להגיד בעשר מילים, אתם יכולים להגיד בארבע מילים

כמה פעמים נתקלתם בבלוקים של טקסטים שגרמו לכם לאבד עניין עוד לפני שקראתם את הכותרת הראשית? וגם אם השקעתם בכותרת חבל על הזמן ופתיחה מעולה, אבל בזה סגרתם את הבסטה על הצעת הערך לקורא, איבדתם אותו.

פסקאות קצרות הן פסקאות מעניינות. הן קלות. הן מרגישות כמו הישגים. הקורא רוצה להמשיך לקרוא עוד פסקה, והעיניים שלו נמשכות אל הטקסט, עד הסוף. אז קחו את כל מה שיש לכם להגיד על הנושא שאתם כותבים עליו, ופרקו אותו לקבוצות של שתיים-שלוש פסקאות קצרות, ומעליהן כותרת שיוצרת המשכיות לטקסט. המטרה שלכם היא שהתוכן יהיה מרתק עם כל מילה וכל משפט שאתם כותבים.

3. הקורא צריך לרדוף אחרי המילים שלכם מפסקה לפסקה

אתם יכולים, על הדרך, גם להצחיק אותו קצת, ולכתוב ככה שלא רק שהוא יזדהה, אלא יהיה לו גם מרחב להסיק כמה מסקנות ורעיונות משלו, על הבעיה שהוא מתמודד איתה, בעקבות התוכן שלכם.

מאמרים מאוזנים הם מאמרים שיש בהם קצב טוב של קריאה. הם כתובים בגובה העיניים, ממש כמו שאתם מדברים, וגורמים לקורא להבין שיש כאן תוכן סמכותי, שאפשר לסמוך על המידע שאתם מגישים, כי הוא מגובה בעובדות, בנתונים סטטיסטיים, בציטוטים, ובמידע אמין שמגובה במחקרים שערכתם לפני שהתחלתם לכתוב. הקצבתם זמן למחקרים, כן?

4. ועוד משהו, על הקריאה הזאת לפעולה, למשל, שאתם שומעים עליה בלי סוף

כשאתם כותבים קצר, זה לא אומר שאתם לא כותבים עם סגנון ואיכות. אל תאמינו למיתוס שאומר שקצר פירושו תפל. לא. קצר פירושו חזק ומדויק, כמו שוט טקילה במקום בקבוק בירה קלה. כשאתם כותבים קצר, אתם כותבים חזק.

ואם הכתיבה שלכם מספיק חזקה, מהפתיחה, לאורך כל המאמר, והבאתם את הקורא שלכם עד הסוף, הוא לא צריך שום קריאה ושום הנעה לפעולה. הוא כבר משוכנע. בשלב הזה הוא מחפש את כפתור ה-צור קשר שלכם, אם הוא לא עשה את זה עוד לפני שסיים לקרוא. משפטי הנעה לפעולה הם משפטים שמזלזלים באינטליגנציה של הקורא, שיודע היום לזהות מניפולציות שיווקיות מקילומטרים.

אם התחברתם, יש כאן עוד:

לשפר את מיומנויות הכתיבה, אבל באמת

הטוב, הרע והמכוער בסדנאות כתיבה

אהבתם? שתפו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin