כתיבת תוכן שיווקי

ליצירת קשר

כתיבת תוכן שיווקי: מדריך לפיתוח אסטרטגיית תוכן, מהמילה הראשונה עד המילה האחרונה

אם רק התחלתם חיים חדשים ככותבי תוכן שיווקי, או שכבר פיתחתם שיטה שעובדת חבל על הזמן, לא יקרה כלום אם תבחנו מחדש את אסטרטגיית התוכן שלכם, רק כדי להיות בטוחים שהיא מעודכנת, חדשנית, וחזקה.

כי התחרות כאן כדי להישאר, והמתחרים שלכם נותנים פייט כל הזמן. אז אם אתם צריכים כמה רעיונות חדשים שירעננו את התכנית השיווקית שלכם, בואו נדבר על כתיבת תוכן שיווקי שלוקח את העסק שלכם כמה רמות למעלה.

הנה כמה נושאים שתכף נצלול אליהם לעומק:

  • מהי אסטרטגיית תוכן.
  • למה העסק שלכם צריך תכנית תוכן שיווקי.
  • איך (ומה) מפרסמים ברשתות החברתיות.

 

יאללה, מתחילים!

רמז: אסטרטגיית תוכן זה רק מונח מפוצץ שאנשים אוהבים להשתמש בו כדי להראות לעולם מה הם שווים

אתם יכולים לדמיין את זה בצורה הכי פשוטה: אסטרטגיית תוכן היא אוסף ענק של מילים, משפטים ומונחים שיש להם מטרה אחת: לשווק את העסק שלכם ברציפות, ולהראות לעולם מי אתם, מהי המומחיות שלכם, ומהי התרומה שלכם לתעשייה שאתם עובדים בה.

אתם יודעים שאתם צריכים כתיבת תוכן שיווקי כדי שהעסק שלכם יגדל, אבל כפי שעוד רגע תראו, התוכן שלכם צריך להיות מתוכנן, מאורגן, ועם מטרה. אז כשאתם מפתחים אסטרטגיית תוכן, יש כמה דברים חשובים שכדאי שתיקחו בחשבון. בואו נעבור עליהם צעד אחרי צעד.

קודם כל, אל מי אתם פונים?

כלומר, מי קהל היעד של התוכן שלכם? בדיוק כמו שלעסק שלכם יכולים להיות כמה סוגי לקוחות, אסטרטגיית התוכן שלכם יכולה לשרת יותר מסוג אחד של קורא.

במילים אחרות, שימוש במגוון סוגי תוכן יעזור לכם לספק תוכן שונה לכל סוג של קהל שאליו אתם מתכוונים לפנות.

איזו בעיה התוכן שלכם עומד לפתור?

בעולם מושלם, המוצר או השירות שלכם פותר בעיה שאתם יודעים שהקהל שלכם נתקל בה. זה נכון גם לגבי כתיבת תוכן שיווקי, שמחנך את הקהל שלכם לפתור את הבעיה, כך שהם יכולים לזהות אותה ולטפל בה.

אסטרטגיית תוכן תומכת באנשים משני צדי המוצר שלכם: אלה שמבינים מה הם האתגרים העיקריים שלהם ומחפשים פתרונות, ואלה שכבר משתמשים במוצרים שלכם כדי להתגבר על האתגרים האלה. כלומר, התוכן שתכם מחזק את הפתרונות שאתם מציעים, ומושך לקוחות מתאימים יותר לעסק שלכם.

מה מייחד אתכם?

כמעט בטוח שלמתחרים שלכם יש מוצר דומה למוצר שלכם, מה שאומר שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם רוצים לדעת למה העסק שלכם יותר טוב, או לפחות שונה.

וזאת הנקודה שבה כתיבת תוכן שיווקי מצילה אתכם. כן. מצילה. כי כדי להוכיח למה שווה לקנות דווקא אצלכם, אתם צריכים להוכיח למה שווה להקשיב לכם.

איך ייראה התוכן שלכם?

אתם הולכים לכתוב מדריכים וטיפים או מגילות מטורפות על העסק שלכם? פוסטים ברשתות החברתיות? מאמרים שיווקיים אך מתרברבים על איך אתם הכי טובים בשוק?

ברגע שאתם יודעים על איזה נושאים אתם הולכים לדבר, זה הזמן לקבוע מסגרת תוכן שתייחד אתכם, כמו חותמת טקסטואלית כזאת, שכשאנשים קוראים את התכנים שלכם, הם יודעים מיד לזהות אתכם.

חשבתם איפה אתם הולכים לפרסם את התוכן שלכם?

בדיוק כמו שלמדתם ליצור תוכן שמזוהה אתכם, חשוב גם להבין איפה אתם מתכוונים לפרסם את התוכן הזה. אתם יכולים, כמובן, לפרסם אותו באתר שלכם, ברשתות החברתיות כמו פייסבוק או טוויטר, או לבחור אתרים מובילים שיש להם תנועה חזקה, ולפרסם שם את התוכן שלכם. עוד שנייה ונצלול גם לעומק של זה.

ההבנה איך ליצור ולפרסם את התוכן שלכם יכולה להיות משימה שבמבט ראשון נראית קצת גדולה עליכם, אבל:

יותר מכפי שחשוב להבין מהי אסטרטגיית התוכן שלכם, חשוב לדעת אל מי אתם כותבים אותו, מה אתם הולכים להגיד, איפה תפרסמו את התוכן שלכם ואיך הוא הולך להכניס חיים לעסק שלכם.

תוכן טוב, יצירתי ומושקע מתמקד בנושאים. כשיש לכם כמה נושאים מובילים לכתיבה, אתם יכולים בקלות לדמיין את המסר שאתם רוצים להעביר או את ההצהרה העסקית שלכם שתיצור לכם תדמית של סמכות בשוק, לאורך זמן. הנה סרטון נחמד שמסביר איך למצוא נושאים שמתאימים לתכנים שלכם.

למה כל כך חשוב שתהיה לכם אסטרטגיה טובה של תוכן שיווקי?

כתיבת תוכן שיווקי עוזרת לעסקים לתכנן תנועה טובה לאתר שלהם, מה שאומר הפניות חדשות. תחשבו על זה – אם יש לכם תוכן שמקבל כמות קבועה של תנועה אורגנית (כלומר, בלי לשלם לגוגל), תמשיכו לייצר יותר תנועה באתר שלכם ככל שהזמן עובר.

אם עדיין לא הבנתם את זה, אתם קוראים כרגע תוכן שהוא חלק מאסטרטגיית תוכן שיווקי

כשאתם מפרסמים מאמרים באתר שלכם באופן קבוע, אתם מושכים גולשים חדשים. המאמרים שלכם צריכים לספק תוכן שיש לו ערך לקהל שלכם, ושהם ירצו לשתף אותו ברשתות חברתיות.

ההמלצה שלי היא לכתוב מאמרים באורך של 1,000-2,000 מילים, כדי להרשים את גוגל ולעודד אותו לקדם את האתר שלכם למקומות מעולים. אבל זה לא נגמר כאן. כדי שהקהל שלכם יישאר באתר, המאמרים חייבים להיות קריאים, נגישים, מעניינים, ובעיקר כתובים בגובה העיניים.

אנשים רוצים לעשות עסקים עם אנשים, ולא עם מכונות שיווק מטורפות

אחרי שתפרסמו תוכן קבוע באתר שלכם במשך כמה זמן, מגיע הזמן להתחיל לחשוב על הפצת התכנים שלכם באתרים אחרים. אתם יכולים ליצור תוכן מקורי במיוחד לאתרים חיצוניים, או לפרסם את תכני האתר שלכם ברשתות חברתיות שונות.

הפרסום ברשתות החברתיות מגביר את המודעות למותג שלכם, והתכנים שלכם עוברים ישירות אל הלקוחות שלכם, במקומות שאתם יודעים שהם נמצאים בהם רוב הזמן.

כשאתם פותחים עמודים עסקיים ברשתות החברתיות, חשוב לפרסם את סוג התוכן שהקהל שלכם מצפה לראות. ברוב הרשתות החברתיות, הגולשים רוצים לקרוא טקסטים קצרים ומדליקים, עם הרבה תמונות או סרטונים, וגרפיקה שמשקפת אירועים שמתרחשים כאן ועכשיו.

כלומר, התוכן שלכם יציג את "מאחורי הקלעים" של העסק שלכם, וישיג את המטרה הכי חשובה של כתיבת תוכן שיווקי: הקהל שלכם יידע וירגיש שהוא עושה עסקים עם אדם, ולא עם מכונת שיווק מטורפת.

אני יודעת שזה ה-מ-ו-ן מידע, אבל היי, העבודה רק התחילה!

כתיבת תוכן שיווקי לוקחת זמן, ואם צריכים להיות מאורגנים ויצירתיים כדי לפתח אסטרטגיית תוכן שיווקי מוצלח, מבניית הבסיס של תכנית שיווק התוכן שלכם ועד לשכירת שירותי כתיבת תוכן שיעזרו לכם לנהל טוב יותר את התוכן שלכם, להגדיר את האסטרטגיה שלכם ובעיקר להוריד מכם את הטרחה של תהליך הכתיבה, כך שתהיו פנויים לעבודה.

מאמרים שחשוב לקרוא