להזמנת מאמרים

חושבים שתסתדרו בלי להכניס קצת יצירה לתוכן

סדנאות כתיבה: הטוב, הרע והמכוער

"אף ילד לא מאושר לראות את אבא שלו עוזב את הבית!"

את המשפט הזה אמרה לי אישה שביקשתי ממנה להכניס נימה אישית או יצירתית לתכנים שהיא כותבת לקידום אורגני. במסגרת תרגיל, ביקשתי ממנה לכתוב טקסט קצר על ילדה שגדלה עם אימא כועסת, ועל אבא, שבעיניה הילדה היה גיבור, למרות שיצר מציאות מטרידה אחרי שעזב את הבית.

אבל היא סירבה להציג את האבא כגיבור, והתעקשה שאי אפשר לגייס רגש שלא קיים, ולהכניס אותו לכתיבה.

וואלה? למה לא?

החיים אמיתיים שאנחנו מכירים ושנתפסים לנו כל כך מוחשיים, הם אמיתיים לא פחות מהקולות ששוכנים עמוק בתוכנו.

אנחנו מדברים על זה הרבה במהלך המפגשים. על היכולת להקשיב לקולות הפנימיים המודחקים ולתת להם את הבמה, ולו רק כדי ליצור תוכן איכותי, שיהיה נבדל לחלוטין מאלפי התכנים האחרים שאומרים שוב ושוב (ושוב) את אותו דבר.

אבל בכל פעם שאני מגיעה לנקודה הזאת, אני נתקלת באותה התנגדות ואותו דיון סוער מתחיל. אני מודה שהנקודה הזאת אף פעם לא ברורה לי עד הסוף: כי יד על הלב: כמה זמן הייתם נשארים לקרוא תוכן שאפילו שהוא רלוונטי עבורכם, אבל ממש לא מעניין אתכם, או במילים אחרות, כתוב ככה שהוא גורם לכם לרצות לחתוך ורידים?

חושבים שתסתדרו גם בלי יצירה? כי אתם רציניים ומגניבים כאלה? תחשבו שוב

כי בלי קצת משחקים וקצת יצירה, וקצת חוש הומור, רוב הסיכויים הם שתדחו את רוב הזמנות הכתיבה שתקבלו, במקרה הטוב, או שתכתבו מאמרים יבשים, רציניים ולקוניים, במקרה הפחות טוב, ולפני שתשימו לב איך זה קרה, או בעיקר למה, תגלו שלא כתבתם כמעט כלום לאורך הקריירה שלכם.

סתם לדוגמא: נניח שתתבקשו לכתוב על כלים גיאודטיים למהנדסים ומודדים, או על אבחון פיברומיאלגיה. חושבים שתסתדרו בלי להכניס קצת יצירה לתוכן?

אתם מוזמנים לחשוב שוב.

כותבי תוכן הם לא בוררים של רמות מוסר

אבל כתיבה איכותית היא כתיבה שמזעזעת את אזור הנוחות של הקורא, וגם של הכותב. אם לא תהיה לכם מטרה בכתיבה, לא יהיה לכם טקסט עקבי, אלא אוסף מלים משורבטות על עמוד, עד שהספרה בתחתית הצג מראה: 400 או 500 מילים. וזהו. עשיתם את שלכם ואתם יכולים ללכת לשתות קפה.

למי אכפת שהתוכן שלכם לא אומר כמעט כלום לאף אחד, כולל לכם?

היצירה משנה את כל הסיפור

גם אם הסיפור שלכם הוא על רופאים שמאשימים את המטופלים שלהם בהמצאת תסמיני כאב, סדנאות כתיבה אישיות עוזרות לכם לספר את הסיפורים החשובים שלכם, דרך קולות שנמצאים עמוק בתוככם.

אלא מה? הקולות האלה כל כך מודחקים, עד שבקושי אפשר לשמוע אותם או אפילו להאמין שהם קיימים. כשתתנו להם להשתחרר, התוכן יזרום מכם, לא משנה על מה הנושא.

קוראים לזה חדוות יצירה, ולכן, לפחות באופן אישי, תמיד כיף לי להכניס יצירתיות לכל טקסט, כולל להודעות ווצאפ, רשימות קניות, מיילים, וכן, אפילו לתכני SEO שמקדמי אתרים מזמיני מכם ומעודדים אתכם לכתוב מהר, סתמי ומהר יותר.

אם התחברתם, בטח תשמחו לדעת גם על:

ההבדל בין כתיבה שיווקית לקופירייטינג

מיומנויות חשובות שכל פרילנסר צריך

 

אהבתם? שתפו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin