להזמנת מאמרים

לקרוא 400 מילים? השתגעתם?

פרילנסר כתיבת תוכן: 5 מיומנויות שחשוב שיהיו לכם

כתיבה היא העבודה הכי חלומית שיש, אבל ככל שאני יותר שנים בתחום (12 שנים, אבל מי סופר), אני מגלה שלא כולם חושבים ככה. כלומר, יש המון אנשים שרוצים לכתוב, ועוד יותר רוצים להתפרנס מכתיבה, אבל מאמינים שפשוט "אין להם את זה".

אז זהו, שעבודת פרילנסר כתיבת תוכן יכולה להיות תהליך יצירתי הרבה יותר מהבסט סלר הכי מבוקש שאתם מכירים (חוץ מהתנ"ך), ולא רק זה, אתם יכולים להיות כותבי תוכן אלופים, ולתקתק את כל הטקסטים של העולם, כמעט בכלום זמן ומאמץ.

כי זה (רק) נראה שלכותבי תוכן יש חיים מעוררי קנאה

הם עובדים מהבית, בזמן ובקצב שלהם, ויכולים לעבוד כמה שעות ביום או לאורך כל שעות היום. ועדיין. לא לכולם יש את הכישורים שדרושים כדי להצליח.

כי לא משנה כמה הם מוכשרים, כתיבה מעולה לא תמיד מספיקה. אז אם אתם רוצים להיות כותבי תוכן מעולים שגם מרוויחים, אתם צריכים ערכת כלים מלאה של מיומנויות שאפשר לתרגם אותן לכסף. הרבה כסף.

1. לכותבי תוכן מוצלחים צריך להיות האומץ לשלוט בכמה סגנונות כתיבה שונים לחלוטין

למה? פשוט. לכל צורת כתיבה יש את הסגנון שלה. כלומר, אם אתם כותבים מאמר חדשותי, או מאמר סיפורי, אתם כותבים שני טקסטים שונים לחלוטין. אלא שגם המאמר החדשותי וגם המאמר האינפורמטיבי שלכם צריך להיות ידידותי לקורא, ולגרום לו להזדהות.

ואנחנו מדברים על גולשים שיש להם היום אפס סבלנות לגמור לקרוא טקסט שלם מההתחלה עד הסוף. הם יכולים להתכופף מעל שולחן הסנוקר לילות שלמים, אבל לקרוא 400 מילים? השתגעתם?

ככה שאם לא במקום לקצר ולהגיע כמה שיותר מהר אל השורה התחתונה, במקום לחפור בלי להגיע כבר אל הפואנטה, או אל הפתרון שהקהל שלכם מחפש, לא יהיו לכם קוראים, ובלי קוראים אין לכם לקוחות, ובלי לקוחות… טוב, הבנתם את הסרט.

2. נושאים לכתיבה לא מופיעים משום מקום

"רעיון" לכתיבה זה תהליך שלם של מחקר מילים שהגולשים מחפשים, ואז צריך למצוא את הנושא שהכי יעניין לקרוא עליו. אחר כך מגיע שלב הכותרות ונקודות המבט לכתיבה, ורק בסוף יש לכם טקסט שאנשים רוצים לקרוא, ושגם נותן להם איזה ערך.

אז לא. להיות כותב תוכן זה לא בדיוק פיקניק בבפנים של דיסנילנד, אבל זאת גם לא כזאת עבודה מסובכת.

3. בלי מקוריות אין לכם מוניטין

כל מאמר שאתם כותבים חייב להיות מקורי, ואין אפשרות להדגיש את זה יותר מדי. וכן. זה נשמע קצת מטורף, עם אלפי כותבי תוכן שכותבים כל יום על אותם נושאים, אבל האמת היא שגם זה יותר קל מכפי שזה נראה.

כל פרילנסר כתיבת תוכן יכול למצוא את הקול הייחודי שלו, את נקודת המבט שהיא רק שלו, או שהוא יכול לקחת את הנושא הכי שחוק בעולם (זיפות גגות?) ולכתוב אותו בצורה חדשה, מקורית, מעניינת, מצחיקה, ואפילו מניעה לפעולה.

4. תוכן שנגנב הוא תוכן שנענש. בחומרה. והאמת? בצדק

לכן חשוב להקפיד בכל הכוח לא להעתיק שום דבר מאף אחד. טקסטים מועתקים מסכנים את המוניטין והקריירה שלכם, ולכן, אפילו אם ישבתם וחשבתם לגמרי בעצמכם על הטקסט שהקלדתם, קחו עוד כמה דקות כדי להריץ אותו קצת בגוגל, באמצעות העתקת כמה שורות ממקומות אקראיים במאמר, אל שורת החיפוש בגוגל, רק כדי לוודא שאין עוד טקסט כזה.

כי מוחות גדולים חושבים דומה, ואף פעם אי אפשר לדעת איזה עוד גאון חושב כמוכם.

5. ומה הכי כיף?

כדי שיכירו אתכם וירצו לקנות מכם, אתם חייבים נוכחות חזקה ברשתות החברתיות, כך שתוכלו לבנות את הקהל שלכם, להיפגש עם עמיתים ולקוחות פוטנציאליים או ללמוד מהמומחים בתעשייה. בהתנהגות כזאת, כשאתם מפרסמים את התכנים שלכם, הכיף רק מתחיל.

ככל שאתם יותר פעילים ברשתות החברתיות, כך יש יותר סיכויים שהעוקבים שלכם ימליצו על התוכן שלכם. כי פרילנסר של כתיבת תוכן הוא אדם פעיל, ציבורי, חברותי, ונגיש.

אז מה היה לנו עד עכשיו? חושבים שאתם כבר יודעים מה אתם צריכים כדי להיות כותבי תוכן טובים?

ברגע שמתייחסים אל המילים בראש כאל תוכן או כל מיני מונחים מפוצצים ובואו נודה על האמת, קצת מפחידים, המילים שלכם מפסיקות להיות המחשבות שלכם, והופכות להיות איזה משהו שנדמה לכם שירשים וימתג אתכם כתותחים חבל על הזמן.

אבל האמת היא שלמומחי קידום אתרים ופרפרי רשתות חברתיות, יש מיומנות אחת עיקרית וחשובה: הם מדברים עם הקהל שלהם בגובה העיניים, עם מילים שיש להם בראש ובבטן, וככה, ורק ככה, הם משיגים את העבודה הכי טובה בעולם.

עוד על עולם התוכן המשוגע:

איך זה יכול להיות שכותבי תוכן לא מומחים לשום דבר?

למה שלאנשים יהיה אכפת ממה שכתבתם?

אהבתם? שתפו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin