להזמנת מאמרים

מודעת פייסבוק ממוקדת מאפשרת לכם לקבל פניות מאוד ספציפיות

כל מה שרציתם לדעת על פרסום בפייסבוק ופחדתם לשאול

אם עדיין לא התחלתם לשווק את העסק שלכם בפייסבוק, ואתם אפילו לא קרובים לזה, או שהתחלתם בקטן אבל הלכתם לאיבוד בים האפשרויות, אתם יכולים להירגע, אתם לא לבד. יש כמה שאלות נפוצות שאנשים שואלים כשהם רוצים להתחיל לשווק בפייסבוק, אז בואו נראה איך התשובות יכולות להשפיע על הסיפור שלכם.

למה הפוסט שלי לא מופיע בפיד של אנשים?

היום יש יותר מתמיד אנשים ודפים בפייסבוק, ולמרות שזה נראה שיש מקום לכולם, זה עולם צפוף כמו הקיץ בדלהי.

כל אחד מסמן לייק, מגיב ומשתף, והילד המחוצ'קן שמנהל את האימפריה הזאת, או יותר נכון, הרובוטים שהוא התחיל להעסיק כשהבין שאפילו המיליארדים שלו לא יכולים לכסות כל כך הרבה משכורות, הם שקובעים מה הם חושבים שאנחנו רוצים לראות בפיד שלנו.

הם קוראים לזה "אלגוריתם", אבל אתם יכולים לקרוא לזה התערבות בחיים שלכם

עדכוני אלגוריתמים גורמים למצב שבו פרסומים שיש להם ריח של קידום מכירות, יקבלו פחות טווח הגעה, למשל.

מנקודת המבט של משתמש הקצה, כלומר, אתם, פייסבוק מראה לנו פחות פוסטים מדפי פייסבוק של אנשים שבטוחים שזאת הבמה הפרטית או החינמית שלהם לפרסם כל מה שהם מוכרים, ובמקום זה אנחנו רואים יותר דפים של אנשים שאנחנו בדרך כלל מתקשרים איתם.

עד כאן, די בצדק. אלא מה? זה גם מוביל למצב שבו רוב האנשים לא רואים את הפוסטים מהמותגים שהם אוהבים

יש שתי שיטות לראות יותר מהדפים שאתם אוהבים:

  1. אם אתם רוצים לראות יותר תוכן מדפים שאתם אוהבים, כדאי שתתחילו להיות מעורבים עם תגובות, שיתופים ולייקים על פוסטים שמצאו חן בעיניהם.
  2. אם אתם רוצים לקבל התראות כשדף שאתם אוהבים מפרסם פוסט חדש, הלחצן "קבל התראות" יסגור לכם את הפינה הזאת.

מנקודת המבט של משווקים, פייסבוק, שקוראת לעצמה רשת חברתית אבל היא האמת היא שזה עסק לכל דבר, למרות שעדיין יש הרבה שיטות להעלות פוסטים עם תוכן יצירתי ומרתק (הנה כמה טיפים להפוך את דף הפייסבוק שלכם למפץ גדול של כסף).

אבל השיווק הכי טוב בפייסבוק קורה עם שילוב של פוסטים אורגניים, כלומר, טבעיים, כלומר, כאלה שכתבתם כדי לעניין את העוקבים שלכם, ופוסטים בתשלום, במונח שנקרא פרסום בפייסבוק.

במי או במה מתמקדים בפרסום בפייסבוק?

מודעת פייסבוק ממוקדת מאפשרת לכם לקבל פניות מאוד ספציפיות של אנשים שאתם רוצים שייראו את המודעות שלכם. זה מאפשר לכם להפנות הודעות רלוונטיות לקבוצה ספציפית של אנשים.

אוקיי. איך מתמקדים?

פשוט בוחרים את הקהל שמעניין אתכם: גברים, נשים, הטרוסקסואלים, בי סקסואלים, טרנסג'נדרים, קווירים, ילדים, או קשישים.

מאיפה אתם רוצים שיגיעו אליכם?

נכון שאת כל ישראל אפשר לכסות בנסיעה של שש שעות, אבל זה עדיין לא אומר שאתם צריכים לקוחות מאילת, אם אתם עובדים בנהריה. כך שמיקוד של עיר ואזור מאפשר לכם לקבל יותר פניות רלוונטיות.

ואתם יכולים לקחת את זה צעד אחד קדימה ולבקש מהילד המחוצ'קן מיקוד יותר מדויק. למשל:

  • רמת השכלה.
  • בחירת קריירה.
  • אנשים מתחום הפיננסים או עקרות בית.
  • ועוד בערך מיליון אפשרויות כמו העדפות מוזיקליות, העדפות קולינריות, וגזענות סמויה. לא משנה.

אתם יכולים אפילו למקד את המודעות שלכם לאנשים שיש להם כל מיני התנהגויות שמתאימות לכם, למשל:

  • אנשים שחיים באותו בית שלושים ושמונה שנים, או שרק עכשיו נכנסו לבית חדש.
  • אנשים שתורמים בכיף שלהם לצדקה, מטעמי מס אבל לא רק.
  • התמכרות למכשירים ניידים, כולל הסוגים הספציפיים.
  • התנהגויות רכישה, כלומר, אנשים שקונים יותר מוצרים לילדים, שקונים יותר ברשת, או שבכלל מעדיפים מוצרים ירוקים או מפחידים.
  • אנשים שנוסעים המון למטרות עסקים, בילויים משפחתיים, או סתם טיולים.
  • ועוד המון תחומים וסוגי התנהגויות, אבל הבנתם את הנקודה.

אם תרצו, אתם יכולים להתמקד באנשים שכבר יצרתם איזה שהוא סוג של חיבור איתם, למשל אנשים שכבר עוקבים אחריכם, או שאתם יכולים להחליט שהגיע הזמן לפנות אל החברים שלהם.

מה ההבדל בין פוסט רגיל לפוסט ממומן?

המטרה של פוסט ממומן היא בדרך כלל לעזור לכם לקבל יותר לייקים לדף העסקי שלכם, או טוב יותר, להוביל אנשים לאתר שלכם.

הפוסט הזה יכול להיות מוצג בפיד של קבוצות האנשים שמיקדתם בסבלנות, בעמודה הימנית של הפיד, כמודעה קטנה (ולקוות שאנשים יסיטו את המבט ימינה מהתמונות של החתולים החמודים או ארוחת השבת שיותר מעניינים אותם מהמכירות שלכם), וכמובן במכשירים ניידים.

פוסט ממומן הוא רק סוג אחר של פוסט רגיל. ברוב המקרים, הוא מתחיל כמו פרסום בדף הפייסבוק שלכם. אתם יכולים לקדם אותו או לדחוף אותו כדי שיותר אנשים שנכנסו לפייסבוק כדי להתבדר, יראו אותו בפיד שלהם, בין אם הם העוקבים הנוכחיים שלכם, או אנשים שאתם מקווים שיעקבו אחריכם.

במילים אחרות, המטרה שלכם היא לקבל יחס, עדיף מהאנשים הנכונים

המטרה העיקרית של פוסט ממומן היא להציג אותו בפני יותר אנשים ולהשיג יותר מעורבות, כמו לייקים, תגובות או שיתופים. אם עשיתם את זה נכון, הפוסט הממומן שלכם ישיג לכם יותר לייקים לעמוד העסקי שלכם.

מה עם המתחרים? אפשר למקד פוסט לאנשים שאוהבים את המתחרים שלי?

לא. אתם לא יכולים להתמקד באנשים שאוהבים את המתחרים שלכם בפייסבוק. ותגידו יפה תודה שזה ככה. אם המתחרה שלכם היה מספיק מוכשר ועבד מספיק קשה כדי להשיג את המוניטין ואלפי המעריצים שלו, קחו ממנו השראה ודוגמא, כי גם אתם יכולים.

אבל זה לא סוף העולם מבחינתכם. אם, למשל, אתם מוכרים איזה שהוא מותג פופולרי, אתם עדיין יכולים להתמקד באנשים שיש להם עניין במותג הספציפי הזה, כך שנוצר עולם שבו גם אתם וגם המתחרים שלכם, מוכרים מיצים טבעיים. רק שהמתחרה קורא למיץ שלו 'זיפ', ואתם קוראים לו 'סחוט הכי טרי שיש'.

אהבתם? שתפו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin