להזמנת מאמרים

להציע משהו קל לעיכול

קידום בפייסבוק: המפץ הגדול לכסף שלכם

בחמש השנים האחרונות, התרחשה ירידה משמעותית בקידום בפייסבוק, וכבר בשנת 2016 נרשמה ירידה של 52%. דפי פייסבוק עם יותר מחצי מיליון לייקים, מקבלים טווח הגעה ממוצע של שני אחוזים או פחות לכל פוסט. אותן הירידות מתרחשות גם עם קידום אורגני באינסטגרם.

מה שגורם לאנשים להרגיש שכמעט לא שווה להם לכתוב משהו שיש לו אופי או רמז של קידום, אם התוכן שלהם לא ממומן, כי נראה שטווח ההגעה האורגני רק הולך ומחמיר, והספקנים המושבעים מאמינים שהמצב לעולם לא ישתפר.

אז כשחוקי המשחק השתנו, ונראה שהיום רק קידום תוכן חברתי עובד, הנה איך לעשות את זה כדי לקבל את המפץ הגדול לכסף שלכם.

אופטימיזציה של קמפיינים פרסומיים לקידום תוכן, עם התאמה של פוסטים

התחרות לא מכתיבה באופן ישיר תמחור ב-Adwords, וזה נכון גם לגבי פייסבוק, שם הציונים של רלוונטיות גבוהה יותר מתורגמים לעלויות נמוכות לקליק. דמיינו את משפך המכירות שלכם בפייסבוק. המטרה של קמפיינים פרסומיים היא להשיג תשומת לב, ואחרים מיועדים ליצירת מכירות.

המפתח להפחתת העלויות, בלי לפגוע במטרות, הוא לוודא שכל קמפיין פרסומי מותאם בול. הנה המשתנים שצריך לקחת בחשבון בקמפיינים פרסומיים, כדי להשיג כמה שיותר הצלחה:

  • מיקוד לפי קהל
  • מודעה יצירתית
  • הצעה מפתה
  • פילוח קידום לפי מיקום.

אל תדחפו בגרון פיתויים שלא מעניינים קהל שלא מכיר אתכם

כדי לקבל את הקליקים הכי איכותיים בתשלום הכי נמוך, כדאי שהמודעה או הפוסט יהיו כתובים מעולה. לא יעזור לכם, למשל, לדחוף ספר אלקטרוני בחינם או בחצי חינם, לגרון של קהל חדש שלא מכיר אתכם ולא אכפת לו כמה אתם מדהימים.

מה שכן כדאי לעשות זה לכוון לרמה של מוכנות, ולהציע משהו קל לעיכול שאתם מאמינים שהקהל שלכם מצפה לו, מה שיוביל אותו ללחוץ על כפתור הפרטים הנוספים או יצירת הקשר.

איזה קהל אתם מחפשים, אבל עכשיו?

למותגים קטנים או חדשים אין את המותרות שיש למותגים גדולים, שכבר יש להם קהל שהולך איתם בנאמנות, לא משנה מה מוכרים או מציעים להם. לכן, עסקים קטנים ובינוניים שרוצים להוציא כמה שיותר תועלת מפעולות קידום, צריכים להתחיל עם בניית קהל.

אתם יכולים להשתמש בכל אנשי הקשר שלכם ולהתחיל לבנות את הקהל שלכם. במילים אחרות, אתם יכולים לקחת את הקהל הקטן, ה"חם" שלכם, ולהשתמש בו כדי להפוך אותו לקהל חם גדול יותר.

יצירת קהל רלוונטי פותרת את הבעיה של הגעה לאנשים, ועכשיו כל מה שנשאר לכם זה להתמודד עם שמירה על רמת העניין שלהם, באמצעות קידום תוכן.

תוכן יצירתי מביא יותר תוצאות. אין דרך יותר ברורה להגיד את זה

זה אומר להשקיע יותר זמן ביצירת תמונות פשוטות אבל טובות. בעולם של קידום חברתי, תמונות פשוטות משיגות שיעורי קליקים גבוהים יותר. אם רק לפני שנתיים ראינו תמונות מטורפות שעליהן מתנוססים משפטים מפוצצים שהמטרה שלהם היא להניע קהל לפעולה, היום המצב כמעט הפוך. ככל שהתמונות שלכם פשוטות יותר, כך הן עובדות טוב יותר.

כדי להימנע ממודעות עייפות, כדאי לבדוק אותן באופן קבוע. אני לא תומכת בבדיקות מינוריות, כמו למשל התמקדות בשינויים קטנים כמו הצבע של הלחצן, כי פעולות כאלה בדרך כלל מובילות לשינויים קטנים או זמניים.

במקום זה, כדאי שתבצעו בדיקות מפוצלות שבהן אתם משנים היבטים גדולים, כמו הכנסת סרטון במקום תמונה מותאמת אישית, כדי לראות עלייה בהמרות ולחסוך בתקציב.

קידום זה לא שחור ולבן, יש בו מספיק גוונים אפורים שכולם כל כך אוהבים

והשיטה היחידה לראות שינויים משמעותיים, כמו למשל לחסוך במחצית המחיר לקליק, היא לבדוק, לבדוק, לבדוק מחדש את ההנחות שלכם.

כלומר, אם משהו לא עובד, לא משנה כמה אתם מתעקשים שיעבוד, זה אומר שאתם עושים משהו לא נכון, וכדאי שתבדקו איזה שינוי כן ישיג את התוצאות.

בלי תוכן מעולה, אין לכם תוצאות של קידום שמתורגם ישירות ללקוחות משלמים

כדאי גם לבדוק מיקומים של מודעות בהתאם ליעדים של הקמפיינים הפרסומיים. פלטפורמות מודעות מקוונות הן אתרי מכירות פומביות. מיקומים בעדכוני פייסבוק חדשים מגיעים ברוב המקרים עם פרמיה.

העדכונים הם החזית והמרכז, ואנשים לא יכולים להחמיץ אותם. ובעולם של קידום, זה מצב נהדר לקמפיינים פרסומיים שמבוססים על המרות. אבל בלי תוכן רלוונטי שכתוב טוב, לא תשיגו את המטרות.

כשיש לכם תוכן מעולה, אתם יכולים לקדם אותו למעלה בהרבה פחות עליות, ואז להגדיר מחדש קהל שנמצא במיקומים טובים יותר, כדי להגיע ליותר אנשים עם יותר המרות.

עכשיו מגיע הזמן לעשות חשבון הפוך: איך משלמים פחות ומקבלים יותר

כשאתם משלמים לפייסבוק ומקבלים הפניות, אתם יכולים בקלות לעשות את החשבון של העלויות, ולבדוק כמה אתם יכולים להרשות לעצמכם לשלם על כל קליק.

כשאתם מתחילים עם בניית קהל אמיתי שמגיב לתוכן שלכם, תוכלו ליהנות מעולם שבו אתם משלמים פחות ומקבלים יותר

בונוס: תוכן טוב נותן לכם כוח כמותג

זה נשמע נדוש, אבל זה לא. ככל שתשפרו את התוכן שלכם, כך תשלמו פחות כדי לקדם אותו. לא מבינים למה תוכן אחד משיג ביצועים טובים יותר של קידום חברתי בהשוואה לתוכן אחר, שכתוב ברשלנות?

תחשבו על זה: כמה זמן אתם נשארים באתר או בפוסט בפייסבוק, שהתוכן שלו משעמם אתכם למוות, לעומת הזמן שאתם נשארים לקריאת פוסט או תוכן, שלא משנה כמה הוא ארוך, הוא מעניין אתכם, אבל ממש מעניין?

אבל:

יש תוכן שנכתב למטרות קידום אתרים, ותכנים אחרים מיועדים לקידום חברתי והגברת המודעות לעסק שלכם.

אז אי אפשר לדעת איזה קידום תוכן יעבוד טוב יותר. זה תלוי בתעשייה שלכם, בקהל שבניתם, במודעות שלו למותג, בקישורים הנכונים, ובעוד מיליון משתנים אחרים. אבל לאורך זמן, אופטימיזציה נכונה יכולה לעזור לכם להבין את מה עובד ומה לא.

כמה מילים לסיום, אם נשארו לכם קצת שאלות

פייסבוק היא עדיין המקום הטוב ביותר לקידום תוכן חברתי, אבל אתם חייבים לשלם כדי להישאר במשחק ולהגיע אל האוהדים שלכם. אם אתם עושים את זה נכון, ההוצאות יפיקו תועלת רבה יותר, ותקבלו נתונים טובים יותר שאפשר לעבוד איתם, מה שבסופו של דבר יתרום לירידה במחירים של תקציב הקידום שלכם.

החכמה היא לארגן את הקמפיינים הפרסומיים שלכם סביב התאמת המודעות ועדכון בניית הקהל. משם, תוכלו לפצל באופן שגרתי את הקריאייטיב ואת המיקומים כדי למצוא את השיטה הכי זולה לקבל קליקים. כן. ועוד משהו. אל תשכחו, אתם חייבים גם תוכן מעולה.

וכאן יש עוד:

הפסיכולוגיה של הרשתות החברתיות

 

אהבתם? שתפו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin