להזמנת מאמרים

אתם יכולים למקד את התוכן השיווקי שלכם לאנשים בכל מקום

איזה ערך שיווק דיגיטלי יכול להביא לכם? חוץ מהבלבול

כשאתם מתלבטים אם לשווק את התוכן שלכם בערוצים הרגילים, שלא לומר העתיקים (טור בעיתון מודפס, פרסומת רעשנית ברדיו, מודעה צבעונית על לוח מודעות במתנ"ס השכונתי, או כל השיטות שאנשים כל כך אהבו ב-1997), או להתחיל ליישר קו עם העולם הדיגיטלי, השיקול העיקרי שמעסיק אתכם הוא דווקא התקציב.

אם אתם לא רוצים לצאת מאזור הנוחות שלכם, ולמה שתרצו, בשביל מה המצאתם אותו, או שאין לכם מושג איך עובד עולם הדיגיטל, רוב הסיכויים הם שתבחרו לעשות את מה שעשיתם ב-1997, כלומר, תזרקו איזה פרסומת לאיזה מקום, בלי לשבור יותר מדי את הראש על הנחיות מסובכות, אבל עם המון חשיבה חיובית.

ואפשר להבין אתכם, במיוחד אם התקציב שלכם קטן יחסית (לתקציב של קוקה קולה), אבל אתם עדיין מקווים להשיג את התמורה הכי גבוהה שיש, נכון?

אז שאלת השאלות היא איזה ערך תקבלו

חשיפה נהדרת לקהלים ספציפיים? לא בטוח.

בשיטות העתיקות, אתם יכולים להגיע לאנשים מאזורים מסוימים, עם ממש מעט אפשרויות לבחירה מי יראה את התוכן שלכם, או קריטי יותר: מי יגיב. כלומר, ההבדל הקטן אבל המהותי בין לידים איכותיים ללידים אחרים. ויסלחו לי כל "האחרים".

אם, למשל, אתם מוכרים מוצרים לילדות מתבגרות, ואתם בוחרים בפרסומת ברדיו, ועוד ברשת ב', רוב הסיכויים הם שהסבתות של הילדות שאתם רוצים למכור להן, ישמעו את הפרסומת ששילמתם עליה במיטב כספכם.

במקום ליצור "שיח", למה שלא פשוט תדברו עם הלקוחות שלכם?

אתם יכולים למקד את התוכן השיווקי שלכם לאנשים בכל מקום, אלא אם כן אתם חנות מכולת שכונתית. וזה לא הכול. אתם יכולים גם לבחור איזה אנשים אתם רוצים שיגיעו אל המודעות שלכם, אם תבינו איך להגדיר את התכונות הנכונות, מהמגדר, דרך עיסוקים ועד תחביבים לשעות הפנאי.

מה שאומר שאתם יכולים להשקיע במודעות שיגיעו רק למטרה הספציפית שלכם, במקום לבזבז כסף על תקשורת עם קהלים שהמוצרים או השירותים שלכם לא מדברים אליהם.

היום נגמר הסרט של לדחוף מידע ללקוחות פוטנציאלים. היום שיווק נכון הוא שיווק שמדבר עם אנשים, בשפה שלהם, ובגובה שלהם. ועוד משהו לא פחות חשוב: אם תנסו ליצור "שיח" עם אנשים, הם ילכו אל מי שמדבר איתם. כלומר, נותן להם מידע ומקשיב למידע שהם נותנים בתגובה.

אתם רוצים לפגוש את הלקוחות שלכם בנקודה שבה הם גמרו לחפש

ועם שיווק דיגיטלי, אתם יכולים לעשות בדיוק את זה. לזמזם בראש של הלקוחות שלכם שאתם שם, מחכים להם, להיכנס להם לתודעה, אבל באלגנטיות, בעדינות, ואז בום!

בדיוק ברגע שהם גמרו להתחשבן עם עצמם אם כדאי להם לקנות מכם, אם המחירים שלכם משתלמים ואם החיים שלהם באמת ישתפרו אחרי הקניה, או שהם לפחות ירגישו קצת יותר טוב עם עצמם ועם החיים שלהם, בדיוק בנקודה הזאת אתם מחכים להם. עם החיוך המרגיע שלכם, שמשדר את המסר: החיפושים שלכם נגמרו.

בזמן שאתם מחכים להם שיגמרו לחשוב, יש כמה כלים לא רעים בכלל שיכולים לעזור לכם להגיע קצת יותר מהר אל הלקוחות הרלוונטיים, כמו למשל גוגל אנליטיקס, Facebook Insights, וכל כלי אחר שיוצא היום לשוק אחת לשעה.

בשורה התחתונה, במקום לעוף על עצמכם, כדאי שתתעניינו מה הלקוחות שלכם מבקשים

אז נכון, שפע הכלים והשיטות למצוא את הלקוחות הכי רלוונטיים לכם, יכול לבלבל אדם שפוי או להוציא מדעתו לגמרי אדם שגם ככה לא בדיוק איתנו, אבל אין איך להתחמק מזה. אם אתם רוצים להבין מי הם הלקוחות המתאימים לכם, איפה הם נמצאים ואיך להגיע אליהם, אתם צריכים שיווק דיגיטלי. לא משנה כמה אתם מתגעגעים ל-1997.

אחרי שתקבלו קצת מושג לגבי מה שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם מחפשים, ומה הלקוחות הקיימים שלכם קנו, תוכלו להבין מה לתת להם, כלומר איזה מוצרים ושירותים הם מחפשים. בעולם השיווק, קוראים לזה "לולאת ערך" אבל אתם יכולים לקרוא לזה לקוחות משלמים, שזה משהו שבדרך כלל קורה כשאתם מתמקדים בהתעניינות בלקוחות שלכם, במקום לעניין את עצמכם.

יש עוד:

כתיבה שיווקית או קופירייטינג?

אהבתם? שתפו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin