להזמנת מאמרים

קודם כל, בלי פאניקה

3 שלבים לשיווק מקוון: מדריך בשיטת 'עשה זאת בעצמך'

שיווק מקוון זה רק מונח מפוצץ לרעש שכדאי לעשות ברחבי האינטרנט, אם יש לכם עסק, ובמיוחד אם יש לכם עסק קטן או בינוני. הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת על שיווק באינטרנט זה שהוא כמו כלב נושך. אם תראו לו שאתם מפחדים ממנו, הוא ירוץ אחריכם בצעקות.

אז קודם כל, בלי פאניקה. שנית, אם שמתם את כל הכסף האחרון שהיה לכם על ייעוץ שיווקי או משרד מפונפן ליחסי ציבור, כי שמעתם שרק ככה מתקדמים בחיים, חבל. במיוחד אם אתם (עדיין) לא יכולים להרשות לעצכם להוציא שקל אחד שאין לכם. אבל העובדה שלא משתנה היא שאתם צריכים לקוחות, או שתחזרו לגור אצל אימא. עד כאן הכול סבבה?

כמעט בטוח שהמאמר הזה ישים אותי על הכוונת של יועצי שיווק רבים, אבל אני אקח את הסיכון ואגיד את זה הכי ברור שיש:

אתם לא צריכים יועץ שישווק אתכם, אם יש לכם זמן להשקיע, ומספיק רצון ללמוד. הנה כמה שיטות שיעזרו לכם לפחות להתחיל להתמודד עם החיה הזאת שנקראת שיווק מקוון, לגמרי בעצמכם. אחר כך, כשהעסק יתחיל לזוז, ותתחילו לראות רווחים, כבר תוכלו להחליט אם אתם צריכים יועץ שיווקי ומה אתם יכולים ללמד אותו.

1. צאו להתערבב קצת. ברשתות החברתיות

לא צריך לדבר איזה שפה מסתורית או מיסטית כדי להסתובב ברשתות החברתיות ולהשאיר חותם. זה רק אינטרנט, וקטן עליכם להתמודד עם העולם הזה.

אל תתנו למונחים כמו "שיתוף" ו"בוסט-פוסט" להפחיד אתכם. תתחילו פשוט להתערבב בשיחות, בפוסטים, בקבוצות, לשאול שאלות, להגיב, לסמן לייקים, ולהפגין נוכחות. רק מה, אל תלחצו עם המכירות שלכם.

2. התוכן שלכם צריך להיות כזה שאנשים מחפשים

אם אתם רוצים ליצור קשרים עם לקוחות פוטנציאליים, כדאי שתספקו להם תוכן ברמה שהיא כמעט מותאמת אישית, ושנותן להם איזה שהוא ערך, כלומר, שהם יכולים להשתמש בו. האמת היא ש-61% מהצרכנים מעדיפים לקנות ממותג שמספק לכם תוכן שממש רלוונטי להם.

טיפ קטן אבל חשוב

אם אתם יודעים מה מכאיב לקהל שלכם, מצאתם את המרכז של האסטרטגיה השיווקית שלכם. עכשיו מה שאתם צריכים לעשות זה לפרסם מאמרים, מדריכים, פוסטים וסרטונים, וכל סוג של תוכן שמספק ערך ללקוחות שלכם.

התכנים שתפרסמו צריכים לעסוק במוצר או באיזה שהוא יעד שיווקי שיש לכם, והתוצאה היא הגברת טווח ההגעה שלכם ללקוחות, בגישה שהיא קודם כל חברתית.

3. כשאתם שולחים דיוורים במיילים, כדאי שתוודאו שהם מגיעים אל הנמענים הנכונים

למרות שיש ים של כלים שיווקיים, שעל רובם אתם יכולים להשתלט, אם רק תתחייבו ביניכם לבין עצמכם להשקיע את הזמן, הדואר האלקטרוני עדיין נשאר שיטה מוצלחת להגיע ללקוחות ולגרום להם לקנות מכם. כלומר, בתנאי שהמיילים שלכם ממוקדים, כי רק כך הם יצליחו להניע אנשים להגיע אל האתר שלכם.

עוד טיפ קטן לסיום

שורת הנושא שלכם היא הכי חשובה במיילים שלכם. 64% מהאנשים שמקבלים דואר אלקטרוני שיווקי, פותחים אותו בגלל הנושא, כך ששווה להשקיע עוד קצת זמן וליצור תוכן שיבטיח פתיחה.

וזכרו: זה חייב להיות קצר ומהמם. אם אתם עדיין זקוקים לעזרה, כתבתי מאמר שמסביר מה צריך לעשות כדי שלאנשים יהיה אכפת ממה שכתבתם.

אהבתם? שתפו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin