להזמנת מאמרים

אם אתם לא מחשיבים את עצמכם ככותבי תוכן, אתם מכניסים את המחשבות שלכם לטקסטים בתדירות הרבה יותר גבוהה מכפי שאתם מבינים

איך משפרים את יכולות הכתיבה, אבל באמת? הנה 5 צעדים פשוטים

"אם אתה לא יכול להסביר את זה לילד בן שש, אתה לא מבין את זה בעצמך" –  אלברט איינשטיין.

אותו דבר לגבי כתיבה. ההבנה איך לשפר את כישורי הכתיבה שלכם היא לא תהליך כל כך מסובך כמו שאתם עשויים להאמין. הכנתי עבורכם רשימה של צעדים שיעזרו לכם לשפר באופן משמעותי את איכות הכתיבה שלכם, כמעט בכלום זמן.

כי גם אם אתם לא מחשיבים את עצמכם ככותבי תוכן, אתם מכניסים את המחשבות שלכם לטקסטים בתדירות הרבה יותר גבוהה מכפי שאתם מבינים. אתם כותבים מיילים, הרבה מיילים, יותר מדי פוסטים ברשתות החברתיות, ושולחים הודעות טקסט לחברים שלכם לפחות שמונה פעמים בשעה.

ואם אתם במקצוע כזה שדורש כתיבה, כמו למשל עריכת דין, רפואה, שיווק או פרסום, אתם כותבים המון. ויש עוד מספיק דוגמאות, אבל הבנתם את הנקודה.

אז עכשיו שסיכמנו שאתם כותבים יותר מכפי שאתם מאמינים, כל מה שנשאר זה רק לשפר את יכולות הכתיבה שלכם

וכל מה שאתם צריכים כדי שזה יקרה, זה רק להיות מודעים להשפעות שיש לתכנים שלכם על הגולשים. גם קצת אמונה עצמית וביטחון עצמי לא יזיקו, אבל זה כבר נושא למאמר אחר.

בינתיים בואו נדבר על כמה שיטות פשוטות אבל לגמרי יעילות, שיעזרו לכם לכתוב תכנים ברורים, זורמים, ומעניינים, ברמה של שיחה. כלומר, כן, ממש כמו שאתם מדברים.

סוג של מבנה ברור בסבך המחשבות שלכם

אין בעיה שתחפרו בלי סוף כשאתם כותבים לעצמכם, ביומן שלכם או למגירה שלכם, אבל אם אתם רוצים לשפר את יכולות הכתיבה שלכם באמת, ולהניע את הגולשים לבצע את הפעולות שלשמן כתבתם את התכנים, כדאי שיהיה סוג של מבנה בסבך המחשבות שלכם. אז הנה כמה טיפים:

1. כדאי גם שיהיה לכם מושג לגבי התכנים שאתם כותבים

לפני שתתחילו לכתוב, קחו רגע והעמידו פנים שאתם צריכים להסביר את הנושא לילד בן שש, שמתגורר זמנית בראש שלכם. ובבקשה, אל תעמידו פנים שאתם לא יודעים על מה אני מדברת.

כולנו מדברים מדי פעם עם הילד הפנימי שבתוכנו, ואם אתם רוצים שהכתיבה שלכם תשיג תוצאה ברורה, כדאי שתשאלו את עצמכם, עוד לפני הכתיבה, מה אתם מנסים להשיג עם הטקסטים שלכם. המילים, תתפלאו, כבר יזרמו מעצמן.

2. זה נכון במיוחד אם אתם כותבים על נושא מסובך

אם אתם כותבים על נושא מורכב, שיש לו כל מיני נקודות מבט, או המון תתי נושאים, כדאי שתחלקו את הנושא שאתם כותבים עליו לנקודות, ואז מיינו את המידע החשוב, ושימו לרגע בצד את המידע הפחות חשוב. כשאתם מארגנים את הטקסט שלכם, אתם מבינים אותו.

כשאתם מתחילים לכתוב, התוכן צריך לענות על שאלות שאתם מאמינים שהגולשים שאלו את עצמם לפני שהקלידו את השאלה בגוגל, אה, ואם כבר מדברים על שאלות:

3. הגולשים הולכים לשאול אתכם עוד שאלות, וכדאי שתהיו מוכנים עם התשובות

פשוט שימו את עצמכם בנעלי הקוראים. האם נתתם להם מספיק מידע? האם אתם בטוחים שהם יוכלו להבין מה שכתבתם?

אם לא, הוסיפו את המידע החסר, ומה שלא תעשו, כדאי שתיפטרו מכל המילים הארוכות, המסובכות, המונחים המפוצצים, והתארים שלא אומרים כלום, חוץ מלגרום לכם להרגיש טוב שאתם מכירים מילים מסובכות ומפוצצות.

4. מצד שני, אין צורך להאכיל את הקורא בכפית

אם הטקסט שלכם מאורגן, והמחשבות שלכם מצאו את הבמה באמצעות תוכן לא רע, אתם כבר אמורים להיות מסוגלים ליצור טקסט פשוט, אמין וקריא. הנקודה שחשוב שתבינו היא שהקוראים צריכים שיהיה להם מספיק זמן כדי להבין מה אתם רוצים מהם, בלי לייגע אותם עם שפע של מידע ופרטים מיותרים.

פשוט קראו מחדש כל פיסת מידע שכתבתם, ושאלו את עצמכם אם היא עוזרת לקורא להבין את המסר שלכם. אם לא, טוב, אתם יודעים מה לעשות, ואני מבטיחה לכם שזה הרבה פחות כואב מכפי שאתם מאמינים.

5. זה הזמן להדק את הטקסט שלכם

אם התרגלתם לרעיון שכדאי (מאוד) שתכתבו כמו שאתם מדברים, יצרתם שיחה עם הגולש. אבל עדיין, אנחנו מדברים על כתיבת מאמר מקצועי, אינפורמטיבי או שיווקי, וכתיבה בנוסח יותר מדי עממי, יכולה להציב אתכם כלא מקצועיים.

אז זה הזמן שבו נכנסים לפעולה כישורי העריכה שלכם, אבל שימו לב: אנחנו מדברים על עריכה שתהפוך את הטקסט למהודק וענייני יותר, ולא על "העורך הפנימי" שלכם, זה שמנסה לשכנע אתכם שחבל שבכלל התחלתם לכתוב.

הפסקאות צריכות להיות קצרות, המילים פשוטות, והכותרות צריכות להיות פשוט חבל על הזמן.

בשורה התחתונה, פשוט התחילו לכתוב, ופליז, בלי פאניקה

והשאר כבר יגיע מעצמו. כמו בכל דבר אחר בחיים, ככל שתעשו את זה יותר, כך התהליך יהיה קל יותר.

פשוט הישארו נאמנים לעצמכם, לקול הייחודי שלכם. אתם יכולים, למשל, להסתכל קצת על מה שהמתחרים שלכם כותבים, ואז לכתוב אותו דבר, רק הרבה (הרבה) יותר טוב.

אם התחברתם, יש עוד:

איך גורמים לקוראים להישאר ערים עד סוף הטקסט?

כמה טיפים טובים לכתיבת תוכן שיווקי שמדבר בגובה העיניים

אהבתם? שתפו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin