להזמנת מאמרים

אין צורך להאכיל את הקורא בכפית ולהגיד לו בדיוק מה מחכה לו בטקסט

6 צעדים פשוטים אבל סופר חשובים להשאיר את הקורא על הטקסט שלכם מההתחלה ועד הסוף

החלטתם לפתוח עסק של כתיבת תוכן. נהדר. יש לכם את הכישרון, ועכשיו הגיע הזמן לעשות ממנו קצת כסף. פשוט למה לא. אבל: האם אתם יודעים מה יבליט וייחד את הכתיבה שלכם על פני עשרות אלפי הכותבים האחרים? בואו נראה.

1. אתם חייבים לכתוב ממש, אבל ממש כמו שאתם מדברים

כי כדי להגיע אל הקוראים, כדאי שתגרמו להם להרגיש שאתם מדברים איתם. ממש מדברים, כאילו הם לידכם פיזית, בגובה העיניים, בלי שייקספיר ובלי ביאליק, אבל כן בעברית תקינה, ואין דרך יותר ברורה להגיד את זה.

כשאתם כותבים במילים פשוטות, אנשים נכנסים אל המאמר שלכם בגלל הכותרת או הפסקה הראשונה, ונשארים מרותקים עד המשפט האחרון.

2. אלא שיש לעורר תשומת לב, ויש פשוט לשקר

אם אתם כותבי תוכן, סביר להניח שעברתם לגור בגוגל או בקבוצות התוכן בפייסבוק, ואתם מפוצצים בכותרות שכל מטרתן אינה אלא לפתות גולשים להיכנס לאתרים, לדפי נחיתה או לעמודים מקצועיים בפייסבוק.

יש כזה מונח, שאנשים נבזים במיוחד המציאו, ורק הם יודעים למה, שנקרא "קליק בייט", שנולד רק כדי לפתות אתכם לפתוח את הדף ולקרוא. למשל: "מי יודע למה גל גדות מסתובבת רק עם ליפסטיק אדום מטורף?"

אבל כשאתם נכנסים לעמוד או למאמר, אתם מקבלים דף נחיתה או איזה טקסט מפתיע על מערכות ישיבה לגינה, ואולי, אולי, אולי יהיו שם חמש שורות על גל גדות והגינה שלה בראש העין. אז לא. כדי לכתוב כמו הכותבים המעולים שאתם יודעים שאתם, בלי גימיקים, בלי טריקים ובלי שטיקים, מקסימום עם כמה כותרות מגניבות, אתם צריכים לחשוב כמו עיתונאים.

3. מעניין, כבר אמרנו?

כדי שהמאמר שלכם יעבוד, הוא צריך להיות מספיק מרתק כדי שהגולשים ירצו לקרוא אותו עד הסוף, מה שאומר שהפסקה הראשונה צריכה להיות ממש חזקה ולגרות את הקורא לקראת מה שמצפה לו בהמשך.

אם הוא משתעמם כבר מהפסקה הראשונה, אין מצב שימשיך לפסקה הבאה, ובטח שלא לאמצע המאמר. הוא פשוט יעבור לתוצאה הבאה בגוגל, שכן נותנת לו את מה שהוא מחפש. אחת השיטות לעניין היא פשוט לבדר, להצחיק קצת, להכניס חיים אמיתיים לטקסט, לתת דוגמאות קלות להבנה, או להכניס ציטוטים מעוררי השראה.

4. כותרות משנה מפרקות את הטקסט ומחלקות אותו לפסקאות ברורות וקלות לקריאה

כשאתם כותבים בסגנון שיחה ולא בסגנון שמרשים רק אתכם, כדאי לוודא שהרעיונות שלכם מאורגנים. זה חיוני לשלב התכנון, ולכן כדאי שתכנסו את עצמכם לחמש עד עשר דקות של סיעור מוחות עם עצמכם.

החליטו מה אתם רוצים לכתוב, רשמו לעצמכם כמה כותרות מעניינות, ואז בחרו שלוש או ארבע כותרות שלדעתכם מייצגות את הטקסט שלכם הכי טוב. אחת מהן תהיה הכותרת הראשית שלכם, והאחרות יהיו כותרות המשנה שלכם. עכשיו מה שנשאר לכם לעשות זה לכתוב הקדמה קצרה שמאפשרת לקוראים לדעת למה לצפות.

5. מצד שני, רק בגלל שכתבתם מאמר ואחרים הגיעו אליו כי חיפשו את המידע, לא הופך אתכם ליודעי-כל ואת הקוראים למטומטמים

אז אין צורך להאכיל את הקורא בכפית ולהגיד לו בדיוק מה מחכה לו בטקסט. אם תעשו עבודה טובה מיד בהתחלה, הוא יבין לבד שיש כאן מישהו שמבין עניין שטרח לכתוב את המידע שהוא מחפש.

כלומר, פסקה או שתיים קצרות שמסבירות מה הולך להיות בטקסט שלכם, ואיך הוא הולך לשנות משהו בחיים של הקורא, וזהו. הוא בפנים.

6. הסיום חייב להיות חזק

בפסקת הסיום, אתם מסכמים את הנקודות שדיברתם עליהן, ומסיקים מסקנות. עדיף שהקורא יצא מהמאמר שלכם עם חומר למחשבה, לאו דווקא בצורת משפט סיום שהוא שאלה או הנעה לפעולה, כי אם הטקסט שלכם מצוין, הקורא כבר ישאל את עצמו את השאלות לאורך המאמר, וכבר ינוע לקראת הפעולה שאתם מבקשים ממנו לבצע. ברוב המקרים, תגלו שהסוף הכי טוב הוא משפט שמקשר חזרה אל נקודת ההתחלה.

אם התחברתם, יש עוד כמה תכנים בשבילכם:

למה שלאנשים יהיה אכפת ממה שכתבתם?

כמה מיומנויות חשובות שכל פרילנסר תוכן צריך

אהבתם? שתפו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin