להזמנת מאמרים

אתם חייבים להיות מאורגנים, ולזכור מה כתבתם אתמול, בשבוע שעבר או אפילו לפני חודשיים.

למה שלאנשים יהיה אכפת ממה שכתבתם? הנה 4 טיפים לכתיבת תוכן שיווקי שמדבר אל הקהל שלכם

קודם כל, חשוב להבין שלא כל התכנים נולדו שווים. ככותבת תוכן שיווקי, ומנהלת תוכן לבעלי עסקים, חברות וארגונים, העבודה שלי משתנה מיום ליום, בהתאם לצרכים של כל לקוח.

לפעמים לקוחות רוצים כמה פוסטים יומיים או שבועיים לרשתות החברתיות שלהם, ובמקרים אחרים אני מוצאת את עצמי כותבת תכנים אינפורמטיביים ומקצועיים, או אפילו כתבות תדמית. כי בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות של התוכן, שום יום לא דומה ליום הקודם.

עם השנים, הרכבתי רשימת תהליכים שעוזרים לי להשלים משימות כתיבה כל יום, במיוחד כשאני מתחילה לכתוב ללקוחות חדשים. אז הנה כמה טיפים שעוזרים לי לכתוב תוכן שיווקי מוצלח, בתקווה שגם אתם תמצאו בהם שימוש, ואם יש לכם רעיונות משלכם, ברור שאשמח לשמוע.

1. מה המטרה של תוכן שיש לו ערך?

עם הרקע שיש לי בעיתונאות, אני לוקחת את הזמן ללמוד כמו שצריך את הנושא שעליו אני כותבת, ואת מאפייני הלקוחות שלי, תחומי ההתמחות שלהם, והתעשיות שבהן הם עוסקים. למחקר יש יותר חשיבות להצלחת התוכן מכפי שאתם יכולים לדמיין. כי בתכלס, מה המטרה של תוכן שיש לו ערך?

  • למשוך לקוחות חדשים לבית העסק או לאתר החברה.
  • לספק לגולשים את הידע שהם מחפשים, ולבסס סמכות בקרב לקוחות פוטנציאליים או קיימים.
  • לעודד גולשים להפוך ללקוחות.
  • להגדיל את החשיפה של העסק.

במילים אחרות, תוכן מוצלח הוא תוכן שעוזר לכם להשיג את המטרה שאליה אתם חותרים. לכן חשוב להכיר את כל הפרטים הקטנים של הנושא שעליו אתם כותבים, וזה אומר לבצע כל הזמן מחקרים, ללמוד ולעדכן את הידע שלכם כדי לספק תוכן שיווקי מדהים ללקוחות.

2. סדר וארגון: חובה

ככותבי תוכן, אתם חייבים להיות מאורגנים, ולזכור מה כתבתם אתמול, בשבוע שעבר או אפילו לפני חודשיים. מומלץ להקפיד להכניס את כל הפרויקטים ומשימות הכתיבה שלכם לטבלת אקסל או לאמצעי ניהול משימות אחר.

אם בא לכם להיות קצת יותר מאורגנים, צרפו קישורים של התכנים שכתבתם, כך שתוכלו לשתף בקלות את התכנים שלכם עם עמיתים לבדיקה, ולאישור הלקוחות.

3. אם לא כתבתם את הארי פוטר, אל תיפלו למלכודת של חזרה על אותם טקסטים

כשאתם כותבים לאותו לקוח כבר כמה זמן, אתם עשויים בקלות ליפול לדפוסי כתיבת תכנים זהים. במקרה זה, כדאי שתשאלו את עצמכם: מי רוצה לקרוא את אותו הדבר שוב ושוב? אלא אם כן כתבתם מחדש את 'הארי פוטר', התשובה של רוב הגולשים כנראה תהיה: "אף אחד".

אותו דבר לגבי כתיבת פוסטים לרשתות החברתיות. כשאתם כותבים תוכן, הציבו לנגד עיניכם את הגולשים, ושאלו את עצמכם לאורך כל תהליך הכתיבה, אם התוכן שלכם באמת מעניין או עונה לו על שאלות.

4. למה שלאנשים יהיה אכפת ממה שכתבתם?

מה חסר לגולשים שנכנסים לקרוא את התוכן שלכם, ואיזה תשובות הם מקווים לקבל? למה שיהיה אכפת להם מהתוכן שלכם?

ודאו שהתוכן שלכם עונה על כל השאלות שלהם, ובמקביל, הקפידו על כתיבה מעניינת שמספקת תובנות לאורך כל הטקסט, כדי לשמור על תשומת הלב שלהם.

אם התחברתם, הנה עוד:

לשפר את מיומנויות הכתיבה, אבל באמת

איך גורמים לאלוהי הגוגל להתייחס אליכם?

אהבתם? שתפו

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin